dentalove warszawa dentalove warszawa
STOMATOLOGIA DENTALOVE
ul. Remiszewska 14D
kom: 535 99 50 50, e-mail: dentalove@dentalove.pl

Mity i fakty na temat implantów

22 lipca 2017

Ile osób, tyle różnych przekonań na temat implantów. W sieci krąży wiele mitów. Warto jednak zastanowić się nad tym, co faktycznie jest prawdą, a co nie.

Implant to sztuczny korzeń zęba wykonany najczęściej z tytanu. Do złudzenia przypominają prawdziwe, naturalne zęby. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy uzupełnić uzębienie, co zwiększy walory estetyczne, ale również zniweluje problemy z przeżuwaniem.

Implanty zastępują naturalne zęby – FAKT
Taka jest właśnie ich główna rola. Wpływają nie tylko na estetykę uzębienia, ale przede wszystkim pozwalają na lepsze przeżuwanie pokarmów. Co więcej, implanty mogą nam służyć przez całe życie. W związku z tym, że są sztuczne, więc nie psują się tak, jak zęby naturalne.

Wszczepienie implantu boli – MIT
Taki zabieg przeprowadza się oczywiście pod znieczuleniem, więc nie ma mowy o bólu. Od pacjenta zależy, jaki rodzaj znieczulenia wybierze. Są dwie opcje: miejscowe, ale można wykonać zabieg również w znieczuleniu ogólnym. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku pacjent nie odczuwa bólu.

Każdy dentysta może wszczepiać implanty – MIT

Temat implantów to osobna dziedzina stomatologii. Aby zajmować się ich wszczepianiem potrzebna jest szeroka wiedza z tego zakresu, a co za tym idzie – skończony w tym kierunku kurs.

Implanty zębów mają gwarancję – FAKT
Większość z nich posiada nawet dożywotnią gwarancję w ramach której w wyniku zniszczenia, implant zostaje wymieniony na nowy na koszt producenta.

Palacze są bardziej narażeni na odrzucenie implantu przez organizm – FAKT
Chociaż wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, to w istocie tak właśnie jest. Dlatego w przypadku osób palących wiele stomatologów zaleca rzucenie palenia na co najmniej 6 miesięcy i dopiero po tym okresie przystąpienie do zabiegu.

Można wszczepić implant bezpośrednio po usunięciu zęba – FAKT
Właściwie to nawet powinno się tak zrobić. Ubytki w uzębieniu to nie tylko kwestia estetyki, ale na dłuższą metę może to powodować przemieszczanie się pozostałych zębów, ich przechylania itp. Aby temu zapobiec należy jak najszybciej uzupełnić ubytek.

Implantów nie wszczepia się osobom starszych – MIT
Nie ma takiego przeciwwskazania. W tym przypadku nie decyduje o tym wiek pacjenta. Pod uwagę bierze się ilość i wymiary kości w okolicy braku zębowego. U osób starszych można użyć implanty do stabilizacji protezy, jeśli dana osoba ma problem z jej wypadaniem.

Implantów nie wszczepia się dzieciom – FAKT
To prawda. Zabieg taki można wykonać około 16 – 21 roku życia. Wynika to z niezakończonego jeszcze procesu rozwoju kości szczęki. Jeśli zabieg wykonałoby się prędzej, może on po prostu spowodować wadę zgryzu.

O implanty należy dbać – FAKT
Mimo, że są to sztuczne zęby i nie grozi im próchnica, to nie znaczy, że nie trzeba ich szczotkować. Zaleca się nitkowanie oraz płukanie jamy ustnej płynem oraz częste wizyty u stomatologa.

Istnieją przeciwwskazania do zakładania implantów – FAKT
Mimo, że jest ich niewiele to jednak zdarzają się pacjenci, którzy nie mogą skorzystać z tej metody uzupełnienia uzębienia. Są to m.in. zaburzenia krzepliwości krwi, cukrzyca, zaawansowana osteoporoza. Przeciwwskazaniem może być również ciąża pacjentki. Co prawda sam zabieg nie szkodzi dziecku, lecz do jego przeprowadzenia jest niezbędne wykonanie zdjęcia rentgenowskiego, którego w tym okresie ie wolno wykonywać, jeśli nie ku temu poważnych powodów.

Zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą implantów

Dla niepełnosprawnych
Akceptujemy karty płatnicze VISA i Mastercard
Certyfikowany RTG-Pantomogram